Het is voor sommigen best ingewikkeld om de eigen administratie en geldzaken bij te houden. Al die brieven en formulieren. Soms per post, soms digitaal. Rekeningen die betaald moeten worden, te weinig budget. Het bespreken van financiële problemen kan ongemakkelijk zijn. Mensen schamen zich, willen het er niet over hebben. Maar dat je het signaleert en bespreekt is wel belangrijk: een ander komt alleen verder als iemand een keer over dat ongemak heen stapt. Ken jij een cliënt die ook het overzicht wel eens kwijt is? Bespreek het en meld deze aan bij de Thuisadministratie van Cordaad Welzijn. 
We luisteren naar het verhaal en koppelen de cliënt aan een vrijwilliger. De cliënt en de vrijwilliger scheppen samen orde in de administratie van de cliënt. Ook kan deze vrijwilliger helpen met regelingen en formulieren. 

Hoe werkt het?

De cliënt kan rekenen op begeleiding en ondersteuning van een geschoolde vrijwilliger. Daarbij vinden we de privacy heel belangrijk! Na aanmelding van de cliënt volgt altijd eerst een kennismakingsgesprek. Daarna zoeken we een vrijwilliger die het beste past bij deze cliënt en cliëntvraag. De vrijwilliger begeleidt in wat nodig is. Bijvoorbeeld met het op een eenvoudige manier bijhouden van de uitgaven. Of bepaalde voorzieningen aanvragen wanneer er (tijdelijk) weinig inkomen is. Stap voor stap, met duidelijke uitleg en met aandacht voor de situatie van de cliënt.  Daar waar nodig wordt cliënt doorverwezen, bijvoorbeeld naar Schuldhulpverlening.

Iets voor jouw cliënt? 

Wil je weten wat de Thuisadministratie voor jouw cliënt kan doen? Neem dan vandaag nog contact op met de coördinator: John Vlassak telefoonnummer 06 40 99 15 42  of e-mail johnvlassak@cordaadwelzijn.nl. Thuisadministratie wordt aangeboden in Bergeijk, Bladel, Eersel, Reusel-de Mierden en Waalre.

Meer info is te lezen op www.cordaadwelzijn.nl