Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de Samenwerking Kempengemeenten? U kunt dan een klacht indienen. 

Wanneer is er sprake van een klacht?

Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door de Samenwerking Kempengemeenten kunt een klacht hebben. Bijvoorbeeld omdat:

  • u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent;
  • er verkeerd wordt omgegaan met uw persoonsgegevens;
  • u te laat of geen antwoord krijgt;
  • afspraken slecht of niet worden nagekomen;
  • een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest;
  • u niet goed bent geholpen.

Heeft u een klacht?

Praat hier dan over met uw contactpersoon of zijn of haar leidinggevende. Leidt dit niet tot een oplossing, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen en deze sturen naar Dagelijks Bestuur van de Samenwerking Kempengemeenten.

In de klachtenregeling van de Samenwerking Kempengemeenten leest u hoe wij uw klacht behandelen. 

Klachtenregeling Samenwerking Kempengemeenten(externe link)

Aanwijzing klachtencoördinatoren(externe link)

Nationale ombudsman

Gemeenten hebben de plicht om klachten over het eigen handelen zelf te behandelen en proberen op te lossen. Dit is de eerstelijns klachtenvoorziening.
De ombudsman is een zogenoemde tweedelijns klachtenvoorziening. U kunt daar pas klagen als u niet tevreden bent over de manier waarop uw klacht is afgehandeld in de eerstelijns klachtenvoorziening.
Uitgebreide informatie over de Nationale Ombudsman kunt u vinden op de website www.nationaleombudsman.nl(externe link)

Heeft u gevonden wat u zocht?