Op 19 december 2023 heeft vergadering van Algemeen Bestuur Samenwerking Kempengemeenten plaatsgevonden. Hier leest u een overzicht van de genomen besluiten.

De vergadering is openbaar. Voorzitter opent de vergadering.

Mededelingen en ingekomen stukken
Bericht van verhindering ontvangen van D. Jansen en A. Callewaert.

Samenstelling AB, DB, bestuurscommissies en vervanging
Besluit: Het Algemeen Bestuur stemt in met voorstel samenstelling Algemeen Bestuur incl. vervanging namens college gemeente Bergeijk. Directeur wordt verzocht om met voorstel te komen voor vervanging van de voorzitters van de bestuurscommissies.

Verslag vorige vergadering Algemeen Bestuur d.d. 7-11-2023
Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de besluitenlijst van de vergadering van 11-07-2023 ongewijzigd vast.

Tussentijdse Rapportage 2023
Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de Tussentijdse Rapportage 2023 vast.

Krediet softwarepakket Sociaal Domein
Besluit: Het Algemeen Bestuur neemt kennis van de investering softwarepakket voor Sociaal Domein.

Budgetoverheveling 2023
Besluit: Het Algemeen Bestuur gaat akkoord met de budgetoverheveling voor archief en organisatieontwikkeling over te hevelen van 2023 naar 2024.

Kadernota 2025
Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de Kadernota 2025 vast.

Actualiseren documenten vanwege rechtmatigheidsverantwoording

Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de volgende documenten vast:

• Controleprotocol 2023 Bedrijfsvoeringskosten 2023
  • Controleprotocol 2023 Programmakosten 2023
  • Normenkader 2023
  • Financiële Verordening GRSK 2023
  • Beleid op bestrijden Misbruik en Oneigenlijk gebruik GRSK

Delegatiebesluit GRSK 2024
Bespreking van agendapunten 10 en 13 wordt vanwege de samenhang gecombineerd besproken, zie punt 13.

Besluit: Het DB stelt het Delegatiebesluit Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK) 2024 versie 24-11-2023 met meerderheidsbesluit vast. Onder gelijktijdige intrekking van het ‘Delegatiebesluit Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten van 25 juni 2019, treedt dit besluit in werking op 1 januari 2024 en werkt terug tot en met 15 juli 2023.

Mandaatregeling en -register GRSK
Besluit: Het Algemeen Bestuur neemt kennis van de mandaatregeling zoals vastgesteld in het Dagelijks Bestuur.

VTH mandaten

Bijzondere bijstand

Stemronde:

Het Algemeen Bestuur stemt met 9 stemmen voor (gemeente Bladel, Eersel, Bergeijk en Reusel-De Mierden) en 3 stemmen tegen (gemeente Oirschot) voor beide voorstellen agendapunten 10 en 13.

Besluit: Het Algemeen Bestuur stemt met meerderheidsbesluit in met de voorgestelde ambtelijke correctie (het haakje verplaatsen naar het einde van de regel). Het past in de oorspronkelijke bedoeling en lost een onduidelijkheid in de tekst op. Tekst in de regeling “Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten” lid 4 onder 3 de tekst ambtshalve te wijzigen in:

a. de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, (de minimaregelingen met als grondslag de Participatiewet en de bijzondere bijstand tot en met 31 december 2023 en de Participatieregeling 18+ Kempengemeenten);

Rondvraag

Hiervan is geen gebruik gemaakt.

Sluiting

Klik op de link om naar de vastgestelde Kadernota 2025 te gaan.