Op 11 juli 2023 heeft vergadering van Algemeen Bestuur Samenwerking Kempengemeenten plaatsgevonden. Hier leest u een overzicht van de genomen besluiten.

Besluitenlijst Vergadering Algemeen Bestuur 11-7-2023
AgendapuntBesluit
1. Opening en mededelingen

Besluit: Het Algemeen Bestuur neemt kennis van de mededelingen:

• De vergadering is openbaar. De voorzitter heet iedereen van harte welkom. Er zijn 3 gasten aanwezig als toehoorder.
  • Bericht van verhindering ontvangen van A. Callewaert (Bergeijk), C. van de Ven en W. van Beek (Bladel). F. d’Haens (Bladel) is aanwezig als vervanger.
  • J. Vorstenbosch meldt dat werkafspraak uit de bestuurscommissie SSC zoals ook door DB GRSK is geaccordeerd m.b.t. kleine aanpassingen software tot €10.000 (m.n. aansluiten bij bestaande applicaties door organisaties, gelijktrekken van applicatielandschap). Deze wijzigingen kunnen worden opgepakt door GRSK SSC en verlopen niet via formele routing via begrotingswijziging. F. Rombouts vult hierop aan dat deze aanpassingen wel worden gemeld in bestuurscommissie SSC.
2. Ingekomen stukkenBesluit: Het Algemeen Bestuur neemt kennis van de ingekomen brief van de provincie m.b.t. archiefbeheer.
3. Besluitenlijst vorige vergadering 14 maart 2023

Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt besluitenlijst van vergadering 14-3-2023 ongewijzigd vast.

4. Informatie- en archiefbeheer GRSK

Besluit: Het Algemeen Bestuur:

1. Neemt kennis van het Jaarverslag archiefbeheer GRSK 2022;
  2. Neemt kennis van het Verbeterplan archiefbeheer 2023-2024;
  3. Neemt kennis van de Beheerregeling informatiebeheer GRSK;
  4. Neemt kennis van het Aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer;
  5. Stelt de Archiefverordening Samenwerking Kempengemeenten 2023 vast.
5. Wijziging regeling GRSK

Besluit: Het Algemeen Bestuur besluit:

• Vast te stellen dat aan de voorwaarden voor wijziging van de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Kempengemeenten is voldaan;
  • De gewijzigde Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten definitief vast te stellen;
  • De gemeente Reusel-De Mierden te verzoeken om per direct de gewijzigde gemeenschappelijke regeling Samenwerking Kempengemeenten bekend te maken;
  • Akkoord te gaan met de voorgestelde tekstuele aanpassing en een ambtshalve correctie hiervan voor publicatie.
6. Bestuursmutatie: samenstelling AB en DB na wijziging GRBesluit: Vervanging van AB-leden en (plv.) voorzitter opnieuw agenderen voor volgende vergadering en ter besluitvorming voorleggen. Voorzitter verzoekt directeur GRSK om dit middels schriftelijke ronde voor het volgende overleg van Algemeen Bestuur op te pakken.

Besluit: Het Algemeen bestuur:

• neemt kennis van de door colleges aangewezen deelnemers van AB GRSK;
  • neemt kennis van de leden van de Bestuurscommissies SSC, MD, VTH en Financiën;
  • neemt kennis van de gewijzigde samenstelling en taakverdeling binnen DB GRSK;
  • besluit de samenstelling en taakverdeling van huidige DB GRSK te continueren en vast te stellen na wijziging van de regeling GRSK.
7. Jaarstukken 2022, controleverklaring, accountantsverslag en voorstel resultaatbestemming

Besluit: Het Algemeen Bestuur besluit om:

• Het jaarverslag en jaarrekening 2022 vast te stellen;
  • De overschrijdingen van budgetten, die opgenomen zijn in de jaarrekening en toegelicht worden in het jaarverslag, te autoriseren;
  • Kennis te nemen van het rapport van bevindingen van de externe accountant;
  • Het positieve resultaat te verdelen op de deelnemende gemeenten op basis van de specificatie.
8.a. Beantwoording zienswijzen Begroting GRSK 2024

Besluit: Het Algemeen Bestuur stemt in met de nota voor zienswijze met aantekening dat AB-leden van gemeente Reusel-De Mierden niet akkoord gaan met de beantwoording over MicrosoftOffice365 in de nota van zienswijzen.

8.b. Vaststellen Begroting GRSK 2024Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de begroting 2024 vast.

Besluit: Het Algemeen Bestuur stelt de begrotingswijziging 2023 vast.