SSC de Kempen is gestart op 1 juni 2010. Doordat de 5 Kempengemeenten samen werken op gebied van beheer en inkoop ICT, telefonie, hardware en software levert dit winst op voor burgers, bedrijven, instellingen en gemeenten in de Kempen.

Waarom hebben de Kempengemeenten een Shared Service Center (SSC de Kempen)?

• Besparen op kostbare ICT
    Investeringen in ICT-dienstverlening zijn kostbaar en drukken zwaar op het budget van een kleine gemeente. Door samen te werken verzekeren de Kempengemeenten zich van meer continuïteit, een hogere kwaliteit en beperking van de ICT-kosten.
  • Digitale dienstverlening
    De Kempengemeenten verbeteren samen met SSC de Kempen hun elektronische en digitale dienstverlening.  Inwoners en bedrijven kunnen via internet of digitaal loket informatie opvragen en/of hun zaken met de gemeenten regelen op elk willekeurig tijdstip.
  • Ruimtelijke ordening op orde
    De Kempengemeenten werken ook samen op het gebied van geografische informatievoorziening. Denk hierbij aan bijvoorbeeld bestemmingsplannen, kaarten, bouwgrenzen en landmeten. Beleidsmakers van de Kempengemeenten stemmen hun plannen en beleid op het gebied van ruimtelijke ordening af met elkaar.

Heeft u gevonden wat u zocht?