Waarom hebben de Kempengemeenten een Shared Service Center (SSC de Kempen)?

Deze afdeling is gestart op 1 juni 2010. Door samen te werken levert dit winst op voor burgers, bedrijven, instellingen en gemeenten:

  • Besparen op kostbare ICT 
    Investeringen in ICT-dienstverlening zijn kostbaar en drukken zwaar op het budget van een kleine gemeente. Door samen te werken verzekeren de Kempengemeenten zich van meer continuïteit, een hogere kwaliteit en beperking van de ICT-kosten.
  • Digitale dienstverlening
    De Kempengemeenten verbeteren samen met SSC de Kempen hun elektronische en digitale dienstverlening.  Inwoners en bedrijven kunnen via internet of digitaal loket informatie opvragen en/of hun zaken met de gemeenten regelen op elk willekeurig tijdstip. 
  • Ruimtelijke ordening op orde
    De Kempengemeenten werken ook samen op het gebied van geografische informatievoorziening. Denk hierbij aan bijvoorbeeld bestemmingsplannen, kaarten, bouwgrenzen en landmeten. Beleidsmakers van de Kempengemeenten stemmen hun plannen en beleid op het gebied van ruimtelijke ordening af met elkaar.

Heeft u gevonden wat u zocht?